"Asiakashallinnan ydin on asiakkaiden tarpeiden, käyttäytymisen ja käyttäytymisen motiivien tuntemus ja hyödyntäminen liiketoiminnassa." |
1. Asiakashallinta vs. liiketoiminta
Asiakashallinnan kehittäminen on tuottojen kerryttämisen ja toimenpiteiden panos-tuotossuhteen tehostamista; kaikkia toimenpiteitä tulee aina arvioida niiden vaikutuksilla asiakassidokseen, mikä puolestaan näkyy sekä tuottojen kasvuna ja panostehokkuuden nousuna. 2. Liiketoiminnan tehostaminen vs. asiakas- ja henkilöstöhallinta Asiakashallinnan kehittämisen tavoitteena on asiakassidosten vahvistamiseen perustuva tuottojen maksimointi tehostamalla asiakastuntemusta, asiakkaiden tarpeiden täyttämistä ja asiakkaiden käyttäytymisen ohjausta sekä ohjaamalla asiakaspanostukset tehokkaimmin asiakashallintaa tukevaan toimintaan.
Henkilöstöhallinnan kehittämisen tavoitteena on maksimoida asiakashallinnan tehokkuus varmistamalla määrältään, laadultaan ja käyttäytymiseltään optimaalinen henkilöstö rekrytointivetovoimaa ja nykyisen henkilöstön sidostasoa kasvattaen.
Liiketoiminnan hallinnan tavoite on varmistaa yrityksen tavoiteltu tulevaisuus varmistamalla kehittämisen edellyttämä kannattavuus ja kannattavuuden edellyttämä ammattitaitoinen, yrityksen ja sen asiakkaiden hyväksi toimiva henkilökunta. |