Henkilöstösidoskartoitus |
Henkilöstöhallinnan kehittämisen tavoite on luoda henkilöresurssien johtamisjärjestelmä, jonka avulla varmistetaan tehokkaan asiakashallinnan edellytyksenä olevan tarjonnan tuottaminen ja markkinoinnin toteuttaminen.
Henkilöstöhallinnan ydin on henkilöstösitoutuminen tehostaminen.
Henkilöstösidos kytkeytyy suoraan asiakashallinnan tehokkuuteen eli asiakas-tarpeet tunteva, osaava, työhön sitoutunut ja tavoitteisiin panostava henkilöstö on edellytys tavoitellun liikevaihtotason, markkina-aseman, kannattavuuden ja rahoitusaseman saavuttamiselle. 1. Kartoituksen tarkoitus ja toteutus:
Seuraavaksi todennetaan sidoksen kytkeytyminen asenteisiin ja työkäyttäytymiseen. Tämän jälkeen määritetään sidokseen voimakkaimmin vaikuttavat työpaikkaan ja työssäkäyntiin liittyvät ominaisuudet sekä tarjonnan että johtamisjärjestelmän kehittämiseksi. Vain yrityksen tavoitteisiin sitoutunut, osaava henkilöstö kykenee tuottamaan liiketoiminta-aseman edellyttämän tarjonnan ja ohjaamaan asiakaskäyttäytymistä. 2. Kartoituksen tuottama tieto ja sen hyödyntäminen
Kartoitus tuottaa tiedon yrityksen tehokkaan asiakashallinnan perustana olevan henkilöstön sitoutumisen kehittämiseen. |