Medec Oy
  • Yritys
  • Asiakashallinta
  • Tuotteet
  • Ajankohtaista
  • Yhteystiedot

Yleisösidoskartoitus (viestinsidos)

Yleisösidoskartoitus on viestin- eli sisältöliiketoiminnan kehittämisen väline, jonka tuottaman tiedon avulla ohjataan mediayrityksen viestinten sisältötarjontaa ja viestinten välistä työnjakoa sekä tehostetaan yleisömarkkinoinnin ja tilausmyynnin kohdentamista ja asiakasviestinnän vaikuttavuutta.
 
Perustavoite on varmistaa kohteeksi valitun yhteisön viestinnän hallinta kattamalla monikanavatarjonnan avulla yleisön viestinten käyttöön ja käyttötilanteisiin kohdistuvat tarpeet, mikä maksimoi yleisötuotot, luo pohjan mainostuotoille sekä optimoi panokset eli kasvattaa mediayrityksen kokonaistuottoja ja tulosta.
 
Yleisösidoskartoituksen tuottaman tiedon avulla:
​
  • Vahvistetaan kykyä hallita liiketoiminnan kohteeksi valitun alueen viestintää

  • Kasvatetaan tuottoja sisältö- ja kanavatarjontaa sekä markkinointia tehostamalla

  • Lisätään kustannustehokkuutta panostamalla tulokseen vaikuttavaan toimintaan
 

Viestinsidos vs. markkina- ja kilpailuasema:
 
  • Viestinsidos pohjautuu välineen koko sisältöön, käytettävyyteen ja maineeseen sekä markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehokkuuteen

  • Viestinsidos vaikuttaa suoraan tavoitettavan yleisön kokonaismäärään, sisällön käyttöasteeseen sekä valmiuteen maksaa viestimen käytöstä

  • Viestinsidos kilpailijoihin nähden kertoo nykyisen markkina-aseman ja tarpeet panostaa sisältöön, markkinointiin ja asiakkaiden palveluihin

  • Mitä voimakkaampi sidos saadaan aikaan, sitä hallitsevampaan viestintäasemaan päästään

  • Maksullisissa viestimissä tämä asema realisoituu yleisötuottoina, joihin vaikuttavat asiakasmäärä, tilaushinta ja asiakaspysyvyys.

Yleisötuottojen lisäksi viestinsidos kytkeytyy suoraan välineen tavoittavuuteen ja mainonnan vaikuttavuuteen eli viestinsidos on perusta myös mainostuotoille

Site powered by Weebly. Managed by Wepardi
  • Yritys
  • Asiakashallinta
  • Tuotteet
  • Ajankohtaista
  • Yhteystiedot