Yleisösidoskartoitus (viestinsidos) |
Yleisösidoskartoitus on viestin- eli sisältöliiketoiminnan kehittämisen väline, jonka tuottaman tiedon avulla ohjataan mediayrityksen viestinten sisältötarjontaa ja viestinten välistä työnjakoa sekä tehostetaan yleisömarkkinoinnin ja tilausmyynnin kohdentamista ja asiakasviestinnän vaikuttavuutta.
Perustavoite on varmistaa kohteeksi valitun yhteisön viestinnän hallinta kattamalla monikanavatarjonnan avulla yleisön viestinten käyttöön ja käyttötilanteisiin kohdistuvat tarpeet, mikä maksimoi yleisötuotot, luo pohjan mainostuotoille sekä optimoi panokset eli kasvattaa mediayrityksen kokonaistuottoja ja tulosta. Yleisösidoskartoituksen tuottaman tiedon avulla:
Viestinsidos vs. markkina- ja kilpailuasema:
Yleisötuottojen lisäksi viestinsidos kytkeytyy suoraan välineen tavoittavuuteen ja mainonnan vaikuttavuuteen eli viestinsidos on perusta myös mainostuotoille |